SociaalPlus

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Wat is een Sociale Onderneming?

    De Europese definitie:

    Onderneemt primair vanuit een maatschappelijke missie (impact first).
    Realiseert impact als zelfstandige onderneming die een dienst of product levert.
    Heeft een verdienmodel.
    Ziet winst als middel, niet als doel.
    Is transparant en fair naar iedereen.
    Is sociaal in de wijze waarop de onderneming wordt gevoerd.
    Baseert bestuur en beleid op evenwichtige zeggenschap van alle betrokkenen.

  • Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?

    Die zijn hier te raadplegen:

    Algemene Voorwaarden

  • Hoe werkt doorschakelen?

    Heel simpel, je krijgt van ons een uniek 085 nummer. Je kunt zelf de doorschakeling regelen naar dat nummer: permanent, tijdelijk of na een bepaald aantal keren overgaan zonder dat je opneemt.

  • Kan ik ook tijdelijk een abonnement nemen?

    Ja, dat kan. Bovendien zit je bij ons niet vast aan lange, ingewikkelde contracten.
    Ideaal voor bijvoorbeeld vakanties en bijvoorbeeld zwangerschapsverlof opvang.

  • Waarom nemen jullie niet 's avonds en in het weekend de telefoon voor mij op?

    Het aanbod van telefoontjes in de avonden en weekenden is bij de meeste bedrijven zo minimaal dat met ons verdienmodel ( betalen per telefoontje) we de prijzen van de telefoontjes die we overdag opnemen een stuk hoger zouden moeten maken. Er zijn aanbieders op de markt die wel deze service leveren, maar tegen hogere tarieven.

    Bovendien werken wij met een bijzondere groep medewerkers, en laat werken buiten kantoortijden zich niet altijd even makkelijk combineren met hun omstandigheden.

  • Kan ik een kandidaat ook meteen zelf aannemen?

    Ja dat kan, maar dan vraagt SociaalPlus wel een vergoeding voor werving en selectie. Neem contact met ons op voor de details.

  • Wat kost een kandidaat via detachering?

    Dat is afhankelijk van een aantal factoren:

    Wat voor salaris hoort er bij de functie
    Valt iemand onder bepaalde subsidies of regelingen waar we gebruik van kunnen maken
    Is er sprake van een loonwaarde, en hoe hoog is die.

  • Wat kost het om een kandidaat over te nemen na 6 maanden?

    Als een bedrijf tevreden is over onze gedetacheerde (we hebben een score van >90% tevredenheid) dan is het mogelijk hem of haar over te nemen.

    Voor ons is dat reden voor een feestje.. U betaalt dan dus een taart zodat wij het kunnen vieren.

  • Welke uren worden in rekening gebracht?

    We factureren de overeengekomen uren minus:

    Vakantiedagen / uren
    Bijzonder Verlof
    Ziekte
    Overige afwezigheid, niet door toedoen van het bedrijf dat inleent

  • Mijn vraag staat er niet bij

    Bel ons op 085-002158
    Of mail naar info@sociaalplus.nl