SociaalPlus

First Time Right

First Time Right

Dit jaar hebben wij tot nu toe 9 nieuwe klanten (4 gemeentes, 2 advocatenkantoren, 1 notariskantoor, 2 MKB-bedrijven) mogen toevoegen aan onze Inbound telefoonservices. En 2020 is pas 40 dagen oud.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat dit niet alleen is vanwege onze sociale achtergrond. De overheid bijvoorbeeld, ook de lokale, moet tegenwoordig meer doen, met minder geld. Een samenwerking met SociaalPlus moet dan wel heel duidelijke voordelen hebben en echte waarde toevoegen.

Wat doen wij dan anders dan reguliere services op dit gebied?

Wij integreren veel dieper in onze klanten. Een boodschap aannemen of in de microfoon roepen dat iemand niet beschikbaar is gaat ons bij lange na niet ver genoeg.

Wij streven allereerst naar een “first time right”. Ofwel: de beller wordt door ons meteen geholpen zonder verder doorverbonden te worden. Zodat de werkdruk bij onze klanten merkbaar minder wordt. Daarnaast bouwen wij ook constant door aan de kennis van de organisatie van onze klant. Zodat we de juiste wegen bewandelen als het gaat om complexe vragen.

Dat vergt diepe kennis van de organisatie, een snelle toegang tot specifieke informatie en een hechte samenwerking als het gaat om het delen van actuele kennis: een constant proces met veel extra inspanning. Maar het maakt ons wel tot wat we zijn:

Een waarde toevoegend verlengstuk van onze klanten.

Natuurlijk komt die inspanning niet van onze kant alleen. Ook van onze klanten verwachten we dat ze ons goed op de hoogte houden van alle ontwikkelingen die invloed kunnen hebben op de kwaliteit van onze dienstverlening. Gaande zo’n proces merken wij de bevlogenheid bij onze klanten als het gaat om de beste kwaliteit van dienstverlening die men met de beschikbare middelen kan bieden. De bereidheid om mede te investeren in een opstarttraject en het borgen van processen die zorgen dat informatie actueel blijft. Er ontstaan waardevolle en fijne samenwerkingsverbanden.

Op die manier verbeteren we samen de bereikbaarheid en dienstverlening van onze klanten, zijn de bellers naar onze klanten (via ons) tevredener en kunnen onze klanten effectiever en goedkoper werken.

Een WIN-WIN-WIN situatie dus (of is deze uitspraak inmiddels alleen nog populair bij boomers?)

Als Sociale onderneming hebben we daarbij ook altijd plaats voor mensen die via een werkervaringstraject weer deel willen gaan nemen aan het arbeidsproces.

Fijn weekend

Foto: tekenen van ons contract met de gemeente Utrechtse Heuvelrug

Ronald

 

  • Nel

    Heel mooi 👍
    Een mooie start van 2020

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.